به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، مهران زینلیان در مراسم اختتامیه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان در کاشان با تأکید بر لزوم ارزشیابی دستگاهی بر مبنای شاخصهای معین در حوزه خدمات سفر و گردشگری، اظهار کرد: برند یک شهر، گل و گلاب و در شهری دیگر، شیرینی سنتی است، این برندها باید تعریف و به مردم شناسانده شود.
وی ادامه داد: لازم است هر هفته برنامه هایی برای معرفی برند شهرها و روستاها در نقاط مختلف استان برگزار شود زیرا سبب ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: معرفی فرهنگ اصیل و آثار معماری برگرفته از هنر اصیل ایرانی و اسلامی برای مردم هویت بخش است، هرچه این آثار بیشتر معرفی شود بسیاری از آفتهای جامعه رفع میشود.
وی ادامه داد: تدوین نظام تشویقی به منظور ارتقاء کیفیت خدمات و عملکرد مجموعههای مسئول در این حوزه ضروری است.
وی با اشاره به تدوین بسته تشویقی در حوزه گردشگری، بیان کرد: علاوه بر تخفیف ۹۹ عوارض برای تأسیسات گردشگری، ۷۰ درصد تخفیف خدمات مهندسی، تصویب طبقات مازاد و تسهیلات مناسب برای مجموعههای خدمات بین راهی از دیگر موارد این مجموعه تشویقی در حوزه گردشگری استان به شمار می رود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان، با تأکید بر اینکه یکی از محورهای اصلی توسعه در استان، موضوع گردشگری است، ثبت کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی سنتی را اتفاقی مهم برای استان و کشور دانست و افزود: هشت کاروانسرا از جمله کاروانسرای گبرآباد قمصر نیز در زمره فهرست جهانی قرار گرفتهاند.
زینلیان با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری علاوه بر تأمین رفاه و ارتقای اشتغالزایی به دنبال ترویج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی هستیم، تصریح کرد: هویت فرهنگی و تاریخی عامل حیات و تداوم بقای هر جامعهای است.
وی همچنین بر لزوم برندسازی در حوزه گردشگری در هر منطقه و شهری در استان اصفهان تأکید کرد و تاکید کرد: اهتمام بیش از پیش برای معرفی ظرفیتهای بومی یک ضرورت است و باید در این زمینه به صورت جدی ورود کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: تخفیف ۹۹ درصدی عوارض برای تأسیسات گردشگری استان در صورت موافقت سطح ملی در راستای توسعه اقتصاد گردشگری استان دنبال خواهد شد.
نظر شما